Bőrgyógyászat

Pécs, Őz utca 5. Tel: 30/96-96-556

A bőrgyógyászat  az orvostudomány azon ága, amely a bőr megbetegedéseivel, azok tüneteivel, illetve gyógykezeléseivel foglalkozik. Alapvetően a bőrgyógyászat nem csak a „bőr” állapotával foglalkozik, hanem feltárja bőrünk és szervezetünk összefüggéseit is. Bőrünk állapotát külső és belső tényezők egyaránt befolyásolják, melyek kulcsfontosságúak általános egészségünk és közérzetünk szempontjából. Sok betegség azonos bőrelváltozásokat provokálhat, de a különböző jellegű bőrelváltozások hátterében  gyakran egy konkrét megbetegedés állhat leggyakrabban konkrét megbetegedés áll.

Az általános bőrgyógyászati vizsgálat során a kórelőzmény felvételét, majd a bőrelváltozások megtekintését követően állítjuk fel a diagnózist. A pontosításra, illetve megerősítésre sok esetben egyéb vizsgálatokat is alkalmazunk a páciensen.  Fontos, hogy kezelési lapjait és laborleleteit mindig hozza magával a vizsgálatra, mert ezek által hasznos információkkal szolgálhat, és megkönnyítheti a diagnózis felállításának menetét. Az anamnézis felvétele után az elváltozott bőrfelület, képlet vizsgálata következik. Amennyiben szükséges, egy speciális, belső világítással és nagyítóval ellátott eszközzel, az ún. dermatoszkóppal közelebbről is megvizsgálom a hám és irha képleteit, azaz a bőr felszínét. Amennyiben javallott, úgy elrendelhető a vér,- belgyógyászati vizsgálat  vérvizsgálat, vagy a belgyógyászati vizsgálat a bőrgyógyászat után, hogy kizárhassuk más szervek érintettségét.

A vizsgálat előtt ne kenje be a vizsgált területet. Az általános bőrgyógyászati vizsgálat nem jár fájdalommal.

A mai modern bőrgyógyászat segítésével, olyan bőrbetegségek is gyógyíthatóvá válnak, melyekről korábban nem tudtuk, hogy honnan eredhetnek.

Az utóbbi  immunológiai kutatások bizonyították – amit a tapasztalati tények alapján a bőrgyógyászok már évek óta tudják- hogy a szervezet állapotának a tükörképe a bőrünk. Így igazolódott, már tudományosan is , hogy a különböző bőrtünetek mögött ill. kialakulásában immunológiai eltérések állnak. Az esztétikus megjelenéshez nélkülözhetetlen az ápolt bőr, melynek állapota magabiztosságot nyújt, és tükrözi belső egyensúlyunkat.

Garantálhatom, hogy a tudásom legjavát adom!

Amennyiben elnyertem az Ön bizalmát arra, hogy bőrgyógyászati - allergológiai problémáját megoldjam, várom a magánrendelőmben az alábbi címen: Pécs, Őz utca 5.

Bőrgyógyászat: terápiás módzserek

Több év tapasztalattal és a legmodernebb felszerelések segítségével találom meg pácienseim számára a legjobb megoldást. Különböző gyógyszerek, krémek, kenőcsök, fürdető szerek, gombaölő tabletták és allergia elleni készítményeknek köszönhetően alakítom ki az Önnek legmegfelelőbb terápiát. Indokolt esetben laborvizsgálatra, illetve egyéb szakterületre, például belgyógyászatra is tovább irányítom, hogy más szervrendszerek érintettségét, betegségeit kizárjuk.

Leggyakoribb panaszok a bőrgyógyászat során:

Pácienseim leggyakrabban körömgombával, pattanásos, seborrhoeás bőrrel, ekcémával, vírusos növedékekkel, anyajegy-elváltozásokkal, illetve allergiás tünetekkel keresnek fel. Ezen felül számtalan bőrelváltozással találkoztam már  praxisom során. Fontos megjegyeznem, hogy akinek sok anyajegye van, vagy a nap  által erősen károsodott bőre van az panaszmentes esetekben is évenkénti szűrővizsgálaton ellenőriztesse a bőrgyógyásszal, hiszen a kezdődő bőrrák időben történő felfedezése életet menthet!

Hogyan érkezzen a vizsgálatra?

A vizsgálat alkalmával minden esetben hozza magával korábbi leleteit. A bőrelváltozást ne kenje be a kezelést megelőzően!, mert megváltoztathatja a klinikai képet. Az általános bőrgyógyászati vizsgálat fájdalommentes. Az esetleges növedékek, például szemölcsök, anyajegyek eltávolítása előtt, ha szükséges, érzéstelenítést alkalmazunk.

Pécs, Őz utca 5. Tel: 30/96-96-556

Az általános bőrgyógyászat területei:

• Anyajegy-, illetve bőrdaganat szűrés
  • Faggyúmirigy rendellenességek (akne, seborrhoea) kezelése
  • Gombás, bakteriális, vírusos eredetű betegségek tenyésztése és célzott kezelése
  • Faggyúmirigy rendellenességek (akne, seborrhoea) kezelése
  • Krónikus bőrbetegségek (atopia, csalánkiütések, ekcema, pikkelysömör) kezelése
  • Fibromák, vírusos szemölcsök eltávolítása
  • Különböző elváltozások szövettani mintavétele, szövettani feldolgozása
  • Allergológiai vizsgálat (standard EC teszt, fogászati EC teszt)
szakterület-anyajegyszűrés
szakterület-szemölcs-eltávolítás

Mikor indokolt a bőrgyógyászati vizsgálat?

• Pigmentált anyajegyek elváltozása esetén
  • Viszkető bőrpír jelentkezésekor a test bármely területén
  • Begyulladt, fájdalmassá váló anyajegy esetén
  • Vérző, viszkető anyajegy esetén
  • Allergiás reakció kialakulása során, a további kivizsgálás eldöntése céljából
  • Hirtelen hajhullás esetén (foltos vagy diffúz)
  • Visszatérően „indokolatlanul” jelentkező pörkösödés, felrakódás, mely rákelőző állapotnak jele lehet

Kérdés esetén forduljon hozzám bizalommal!

Amennyiben további információra van szüksége vagy időpontot szeretne kérni, keressen telefonon vagy látogasson el a kapcsolat oldalra ahol feltudja velem venni a kapcsolatot.