Fogászati fémallergia vizsgálat

Pécs, Őz utca 5. Tel: 30/96-96-556

Fogászati fémallergia vizsgálat miatt gyakran keresnek fel a páciensek. Sok esetben nem tudják, hogy mi okozhatja a szokatlan gyulladásos jelenségeket a szájüregben. A hosszabb ideje fennálló probléma hátterében sokszor allergia áll. Fogászati vizsgálat során hirtelen jelentkező gyulladásos panaszok esetén megállapítható, hogy egyes fogászati anyagok okozzák-e az allergiás reakciót.

Milyen anyagok válthatnak ki allergiás reakciót a szájüregben?

A fogászati kezelések során leginkább az olyan fémek okoznak allergiás tüneteket, mint a nikkel, kobalt, króm, higany, réz, platina, berillium, palládium, és társaik. A környezetben rengeteg olyan anyag fellelhető, amelyek allergiás reakciót válthatnak ki, mint a gyógyszerek vagy a benzolszármazékok, melyek túlérzékenyítik a szervezetet. Nehéz meghatározni ilyen esetekben a kiváltó tényezőt, ezért ajánlott ilyen esetben a fogászati fémallergia vizsgálat.

Ha egy anyag korábban már érzékenységet, irritációt váltott ki, akkor a fogászati anyagok esetén is allergiás reakciókra kell számítani. Például, akinek fémérzékenysége van, nem bírja az ékszereket, annak valószínűleg fémmel szembeni túlérzékenysége van, amire fel kell hívnia a kezelőorvosa figyelmét fogászati beavatkozás előtt. Kialakult allergia esetén 24-48 óra szükséges a megjelenéshez. A fogászati fémallergia vizsgálat segít feltárni a probléma okát, és ennek fényében tud a fogorvos kezelési tervet összeállítani.

Garantálhatom, hogy a tudásom legjavát adom!

A legmodernebb eszközök által segítek feltárni a fémallergia okát! Amennyiben elnyertem a bizalmát, várom magánrendelőmben az alábbi címen: Pécs, Őz utca 5.

A fogászati fémallergia tünetei:

Szájüregi reakciók: ajakgyulladás, szájnyálkahártya gyulladás, nyelvgyulladás, nyelvbizsergés, szájégés, ínygyulladás, fekélyek keletkezése. Távoli bőrreakciók: ekcéma, hajhullás, bőrgyulladás, viszketés, hólyagok keletkezése

A fogászati fémallergia vizsgálat menete

A fémallergia megállapítása során két tesztelési módszer alkalmazható.

Epicutan teszt: a hát bőrére egyes fémek és vegyületeiket tartalmazó tesztkészítményeket helyezek fel, majd leragasztom. A fogászati fémallergia vizsgálat során 24 allergént teszek fel a páciens hátára , melynek expoziciós ideje 48 óra. 48 és 72 óra múlva történik a leolvasás, ezután tud leletet vinni a páciens a fogorvosának. Természetesen nemcsak fogászati beavatkozás előtt érdemes ezt a vizsgálatot elvégezni, hanem bárkinek, akinek fémtartalmú implantációt /orthopediai vagy traumatológiai beavatkozás kapcsán/ szeretnének behelyezni a szervezetébe.

Limfocita-transzformációs teszt: azon fémek esetén végezhető el, melyek a specifikus T limfociták képződését váltják ki. Ehhez a vizsgálathoz vérvétel szükséges, melyből megállapítható, hogy mi váltja ki az allergiás reakciót. A legtöbb pozitív esetet a fémek adják.

Hogyan kezelhető a fogászati fémallergia?

Sajnos az egyetlen kezelési lehetőség, ha elkerüljük a fémet. Akinél egyszer kialakul a fémallergia, az a későbbiek folyamán is érzékeny lesz a fémmel szemben, és ezt fontos figyelembe venni bármilyen olyan orvosi vizsgálatra megy a páciens, ahol fémmel érintkezhet. A fém elkerülése érdekében ne hordjunk bizsut, kerüljünk bizonyos fogászati töméseket, implantátumokat. Az arany, a cirkónium, és a kerámia azok az anyagok, melyek a legkevésbé válthatnak ki allergiás reakciót a szájüregben.

Pécs, Őz utca 5. Tel: 30/96-96-556

Fogászati fémallergia vizsgálat:

Nagyobb fogászati beruházás esetén elengedhetetlen a fogászati fémallergia vizsgálat. Legyen szó fogszabályozásról vagy fogpótlásról érdemes ellátogatni egy bőrgyógyászati szakrendelésre, hogy megbizonyosodjunk az allergia kilétéről.

A fogászati fémallergia a szájban lévő panaszokon kívül olyan problémákat is előidézhet, amikre korábban nem is gondoltunk. Az enyhébb tünetek közé tartozik az ínyduzzanat, pirosság, viszketés, ínyvérzés, illetve a folyamatos gyulladásnak köszönhetően a szervezet teljesen más részén is gyorsan, komoly panaszok jelentkezhetnek, mint például láz, rossz közérzet, hajhullás, emésztési zavarok. Javasolt minden nagyobb fogászati munka előtt a fogászati fémallergia vizsgálat elvégzése!

Fogászati fémallergiára gyanakszik? Nagyobb fogászati beavatkozás előtt áll?

szakterület-fogászati-fémallergia

Kérdés esetén forduljon hozzám bizalommal!

Amennyiben további információra van szüksége vagy időpontot szeretne kérni, keressen telefonon vagy látogasson el a kapcsolat oldalra ahol feltudja velem venni a kapcsolatot.